Ilmselt on see juba läbi mõeldud, aga tasub ka enda jaoks kirja panna vast kõige tähtsam: Mis on tulevase kodulehekülje eesmärk? Pole olemas liiga väikeseid ega liiga suuri eesmärke. Ühe kodulehekülje puhul võib eesmärk ka ajas muutuda ja digitaalsele esindusele on vajalik uuenduskuur teha.
Algne defineerimine – kellele, milleks, mida peaks kodulehe olemasolu andma, teeb kindlasti “pildi selgemaks” nii kodulehe tellijale, kui valmistajale.
Hea, kui on olemas ettevõtte logo, eriti hea, kui vektorgraafika failina – *.ai, *.cdr, *.svg või misiganes vektorformaadis.
Pilte, firmagraafikat, soovitatavaid või lausa CVIst tulenevaid värvipalette.
Sisutekstid, pildid toodetest, illustreerivad pildid.
Domeen, ehk tulevase veebikodu aadress.
Serveriteenus, ehk tulevase veebikodu füüsiline asukoht,
Kodulehekülje struktuur. Näiteks Firmast/teenused/galerii/kontakt. Kolm alalehte teenuste all ning kaks filiaali kontaktide all.
Kui midagi ülalmainitust pole, isegi kui kohe üldse mitte midagi ei ole, ei tähenda see, et veebilehekülje loomine oleks kättesaamatu unistus. Kõige selle osas saab kokku leppida ja vajadusel head nõu jagada.
- Laias laastus on olemas visiitkaardiveebid, kus sisu minimaalselt. Kontaktinfo, firmagraafikat, mõned pildid, kaart. Eesmärgiks, nagu nimigi ütleb, olla ettevõtte visiitkaardiks internetis.
- Sisukamad ettevõtte kodulehed, kus juba pikem toodete/teenuste kirjeldus, koos piltide ja miks ka mitte videoklippidega, kontaktvormid, galeriid, ettevõtte uudised või blogi. Eesmärgiks tutvustada ettevõtet ja saada ka kodulehe vahendusel rohkem müügikontakte. Sisu juurdeloomise abil saab nii olemasolevatele kui uutele klientidele tutvustada uusi tooteid/teenuseid ning kasutada muid tehnilise turunduse vahendeid.
- E-pood. Jällegi, nimi ütleb enamuse. E-poe eesmärgiks on tutvustada ja müüa internetis ettevõtte, või miks ka mitte eraisiku, tooteid või teenuseid. Lisaks tutvustavale osale ja blogile on soovitatav e-poe puhul läbi mõelda kogu ostuprotsess. Kuidas klient maksta soovib, kuidas kaupleja makseid vastu võtta soovib? Kuidas klient tooteid või teenuseid saada soovib, kuidas kaupmehe logistika probleemivabalt sujub? Kas on vajadus siduda e-pood mõne raamatupidamistarkvaraga, et e-poe ostud liiguksid automaatselt vastavasse programmi? Kas on vaja siduda e-pood mõne hulgifirma andmebaasiga? Kas ja milliseid turundustarkvarasid kasutatakse?
Need kolm on vast kõige levinuimad esmased koduleheküljetüübid. On muidugi ka portaalid, intraneti, ehk ettevõte sisesed veebilehed ja palju muud, mida veebiserverisse saab paigaldada. Kui on tekkinud vajadus ülalkirjeldatud standardveebide või siis erilisema keskkonna jaoks internetis, võtke ühendust ja aitame omaltpoolt mõtteid koguda ning kasutatavate tehnoloogiate osas valikuid langetada.
Kindlasti panustame misiganes eesmärgiga avalikkusele suunatud kodulehe puhul otsimootori sõbralikkusele ja üleüldisele lehe kiirusele ning kasutusmugavusele.