Google avalikustas 5. märtsil uue suurema muudatuse oma otsingutulemuste korrastamiseks. Nimetusega märts 2024 core update
Selle eesmärk on parandada otsingu kvaliteeti, kuvades vähem sisu, mis tundub olevat tehtud klikkide meelitamiseks ja rohkem sisu, mida inimesed peavad kasulikuks. Samuti rakenduvad uued rämpssisueeskirjad, et paremini võidelda google otsitulemustes negatiivselt mõjutavate strateegiatega.
Google 2024. aasta märtsi core update on keerulisem, kui tavaline algoritmi uuendus, hõlmates muudatusi mitmes põhisüsteemis. See tähistab ka arengut selles, kuidas tuvastatakse sisu kasulikkust.
Kuna tegemist on keeruka värskendusega, võib levitamine kesta kuni kuu. Tõenäoliselt on pingereas rohkem kõikumisi kui tavalise algoritmiuuendusega, kuna erinevaid süsteeme värskendatakse põhjalikult ja need tugevdavad üksteist. Kui värskendus on lõppenud, postitatakse selle Google’i otsingu juhtpaneelile vastav teade.
Loojad ei pea selle värskenduse jaoks midagi uut ega erilist tegema seni, kuni nad on loonud inimestele rahuldava sisu.
Google uued rämpssisueeskirjad
Google teatab kolmest uuest rämpssisupoliitikast halbade tavade vastu: aegunud domeeni kuritarvitamine, laiendatud sisu kuritarvitamine ja saidi maine kuritarvitamine.
Google soovitab sisuloojatel kõik meie rämpssisueeskirjad üle vaadata ja veenduda, et nad selliseid tegevusi ei kasuta. Rämpssisueeskirju rikkuvad saidid võivad liikuda tulemustes madalamale või otsingutulemuste lehelt kaduda. Kui lehe vastu on google poolt tehtud spam manual action, ehk google on eemaldanud lehe otsitulemustest käsitsi, saavad kodulehe omanikud oma registreeritud Search Console’i konto kaudu teatise ja nad võivad taotleda toimingu läbivaatamist.
Lisaks uutele rämpssisueeskirjadele käivitub ka 2024. aasta märtsi rämpssisuvärskendus algoritmis.
Aegunud domeeni kuritarvitamine
Aegunud domeeni kuritarvitamine on olukord, kus aegunud domeeninimi ostetakse ja seda kasutatakse peamiselt selleks, et manipuleerida otsingu paremusjärjestusega, majutades sisu, mis kasutajatele vähe või üldse mitte väärtust pakub. Näiteks võib keegi osta domeeni, mida meditsiinisait on varem kasutanud ja kasutada selle ümber madala kvaliteediga kasiinodega seotud sisu majutamiseks, lootes otsingus edukas olla, tuginedes domeeni varasemale omanikule kuulunud mainele.
Aegunud domeeni kuritarvitamine ei ole midagi, mida inimesed kogemata ei tee. Seda kasutavad inimesed, kes loodavad domeeninime varasemat mainet kasutades madala väärtusega sisuga otsingus head asetust saada. Vana domeeninime kasutamine uue veebilehe jaoks, mis on loodud eelkõige inimesi teenindama, on hea.
Skaleeritud sisu kuritarvitamine
Skaleeritud sisu kuritarvitamine on olukord, kus paljud leheküljed luuakse peamiselt selleks, et manipuleerida otsingu paremusjärjestusega ja mitte kasutajaid aidata. See tegevus keskendub tavaliselt suure hulga ebaoriginaalse sisu loomisele, mis ei pakuvad kasutajatele vähest väärtust või ei paku üldse väärtust.
Need uued eeskirjad täiendavad Google eelmist automaatselt loodud sisu käsitlevale rämpssisupoliitikat, tagades võimaluse vajaduse korral võtta meetmeid sisu mastaapse kuritarvitamise vältimiseks, olenemata sellest, kas sisu toodetakse automatiseerimise, inimeste jõupingutuste või inimeste ja automatiseeritud protsesside kombinatsiooni kaudu.
Saidi maine kuritarvitamine
Saidi maine kuritarvitamine on see, kui kolmanda osapoole lehti avaldatakse esimese osapoole järelevalve või osaluseta vähesel määral või ilma selleta ning eesmärk on manipuleerida otsingu asetustega, kasutades ära esimese osapoole saidi asetuse signaale. Sellised kolmanda osapoole lehed hõlmavad sponsoreeritud, reklaami-, partneri- või muude kolmandate osapoolte lehti, mis on tavaliselt hostsaidi põhieesmärgist sõltumatud või loodud ilma hostsaidi hoolika järelevalve või kaasamiseta ning pakuvad kasutajatele vähe või üldse mitte väärtust.
Google uued eeskirjad ei pea rikkumiseks kogu kolmandate osapoolte sisu, vaid seda, mida hostitakse ilma hoolika järelevalveta ja mille eesmärk on manipuleerida otsingu asetustega. Näiteks sisuturundusartiklid on ka edaspidi täiesti aksepteeritavad.
Need uued eeskirjad jõustuvad 5. maist 2024, et saidiomanikel oleks aega muudatuseks valmistuda.
Google uute eeskirjade ja algoritmimuudatuste eesmärgiks on tagada kvaliteetsem sisu, kuid mitte ainult. Eesmärgiks on ka kasuliku sisu tootjaid rämpssisu tootjatele eelistada ning seda ka otsingutulemuste järjestuses.
Allikas: Google Search Central